Jose Luis Acosta Salmerón i José Miguel Fernández Sastrón, candidats a la presidència de la SGAE

La Secretaria General de la Societat General d'Autors i Editors (SGAE) ha comunicat avui als 39 membres de la Junta Directiva la presentació de dues candidatures a presidir l'entitat, per a l'elecció que tindrà lloc el pròxim dijous 25 de juliol a votació de la mateixa Junta.

Jose Luis Acosta Salmerón, pel Col·legi Audiovisual, i José Miguel Fernández Sastrón, pel Col·legi de Petit Dret, s'han postulat oficialment com a candidats a presidir la SGAE, si bé podran presentar-se candidatures a la Presidència fins al mateix moment en què se celebri la votació de la Junta Directiva.

A la reunió de la Junta, convocada per al 25 de juliol a les 10.00 hores del matí, es debatran les propostes i programes d'actuació de tots els candidats ja postulats i es procedirà a la votació del nou president de la SGAE. Aquesta Junta Directiva és, segons estableix l’article 62 dels Estatuts de la SGAE, l'únic òrgan competent per a la designació del president i els vicepresidents de la Societat,ja que està formada pels autors i editors escollits democràticament l'any passat per a representar el conjunt de socis de la SGAE.

Des que va prendre possessió del càrrec, de manera interina, el dimarts passat, 16 de juliol, el president Miguel Hermoso ha procurat traslladar als membres de la SGAE un missatge de tranquil·litat i enteresa, convençut que, a partir de l'elecció del nou president, «el camí cap a l'assossegada governabilitat de la nostra entitat serà més franc, transparent i estable.»