miércoles, 18 de octubre de 2017

José Luis Acosta, escollit president de la SGAE

José Luis Acosta Salmerón és, des d'avui, president de la Societat General d'Autors i Editors (SGAE), càrrec al qual concorren també les presidències de la Junta Directiva i del Consell de Direcció. Així ho han decidit els membres de la Junta Directiva, reunida avui dijous, 25 de juliol, a la seu de la SGAE a Madrid. Després del debat sobre les propostes i programes d'actuació dels candidats, finalment, José Luis Acosta ha obtingut 20 vots de 39 membres, mentre que José Miguel Fernández Sastrón n’ha aconseguit 16. A més, hi ha hagut 2 vots en blanc.

Abans de començar la sessió de la Junta Directiva, tots els integrants han guardat un minut de silenci en record de les víctimes del tràgic accident de tren ocorregut ahir a Santiago de Compostel·la.

La Junta Directiva ha aprovat les incorporacions del compositor José Manuel Soto i el guionista Lluís Arcarazo a l’òrgan de govern, com a membres dels Col·legis d'Obres de Petit Dret i d’Obres Audiovisuals, respectivament, en substitució de Miguel Ríos i José Luis Cuerda, els quals van dimitir a la darrera reunió de la Junta.

Compareixença del nou president

El nou president de la SGAE, José Luis Acosta, ha comparegut davant els mitjans en roda de premsa, acompanyat per l'expresident Miguel Hermoso. Abans de començar la intervenció, ha expressat «la solidaritat de la Societat General d'Autors i Editors i la Junta Directiva amb les víctimes del terrible accident ocorregut ahir a Galícia. Avui és un dia trist per a tots.»

Sobre la sessió de la Junta que ha tingut lloc avui, Acosta ha celebrat que el canvi en la presidència «és fruit d'una democràcia perfectament saludable» i ha recordat que «queden encara tres anys de legislatura per corregir errors i continuar treballant». José Luis Acosta ha insistit en el to cordial en el qual ha transcorregut la reunió d'avui, «un ambient d'unió i mesura que és el més adequat per a remar tots en la mateixa direcció i treballar pels autors, pels nostres socis».

«Els problemes de la SGAE són molt greus», ha dit, «però no han estat generats per aquesta Junta Directiva sinó que deriven de les amenaces externes». El president de la Societat ha al·ludit als «veritables perills per a la supervivència del dret d'autor a Espanya: un IVA cultural desmesurat, una Llei de propietat intel·lectual hostil i la crisi econòmica». Així mateix, ha fet referència també a la desinversió d'Arteria com un «problema heretat de l'època anterior, que el nou equip de la Fundació Autor està solucionant amb eficiència».

Sobre José Luis Acosta

José Luis Acosta (Úbeda, 1961) és guionista, director de cinema i televisió, i soci de la SGAE des de l'any 1994. Ha treballat com a tècnic de diferents departaments a més de quinze pel·lícules. El seu primer curtmetratge, titulat Subterráneo, el va realitzar amb 16 anys, en 16m/m i B/N. Acosta ha participat com a ponent i professor a nombrosos cursos d'escriptura per a guionistes. Entre el seu prolífic currículum com a creador audiovisual, destaca la seva tasca com a guionista a més de deu sèries de televisió, així com al migmetratge, produït per Elías Querejeta, del projecte Siete huellas i als llargmetratges Gimlet i No dejaré que no me quieras. A més, s'ha fet càrrec de la direcció de continguts d’exitoses sèries de televisió espanyoles i llatinoamericanes, curtmetratges i documentals.

Dossier de prensa

Fotos.zip