miércoles, 18 de octubre de 2017

La Fundació Autor du les bandes sonores i les arts escèniques al Festival de Sant Sebastià 2013

La Fundació Autor de la SGAE col·labora amb la 61a edició del Festival de Sant Sebastià, que se celebra del 20 al 28 de setembre, amb la programació d'un concert, una taula rodona i un cicle de pel·lícules amb l'objectiu de promocionar el cinema estatal i llatinoamericà. L'entitat ha organitzat aquest conjunt d'activitats a dues ciutats, Sant Sebastià i Madrid, amb la finalitat d'ampliar la projecció del Festival i apropar la iniciativa als espectadors que no puguin acudir a la cita a la capital guipuscoana. A més del cinema, la música i les arts escèniques també estaran presents en aquesta 61a edició per mostrar la relació que existeix entre aquestes tres disciplines que, a través de llenguatges diferents, compleixen una mateixa missió: transmetre idees i emocions al públic.

D'aquesta manera, del 19 al 27 de setembre, la Sala Berlanga de Madrid (C/Andrés Mellado, 53. Preu: 3 euros) projectarà el Cicle «Perlas del Festival de San Sebastián», amb una selecció de les obres guanyadores del Premi del Públic (Secció Perlas): Primavera, verano, otoño, invierno y primavera, de Kim Ki-duk (2003); Holy Lola (La pequeña Lola), de Bertrand Tavernier (2005); Diario de motocicletas, de Walter Salles (2004); La escafandra y la mariposa, de Julian Schnabel (2007); Los limoneros, d’Eran Riklis (2008); Precious, de Lee Daniels (2009); ¿Cuánto cuesta su edificio, señor Foster?, de Norberto López Amado i Carlos Carcas (2010); ¿Y ahora adónde vamos?, de Nadine Labaki (2011), i La parte de los ángeles, de Ken Loach (2012). Prem aquí per a més informació sobre el Cicle.

El 25 de setembre, a les 19.00 hores, a la FNAC de Sant Sebastià (C/Urbieta, 9), s'ha programat una taula rodona que se centrarà en la complicitat que hi ha entre el cinema i el teatre: dos arts que generen un diàleg permanent amb textos que s'adapten a la gran pantalla i llargmetratges que es duen a escena. Moderada per Antonio Onetti, guionista i president de la Fundació Autor de la SGAE; Ramón Barea, actor i director cinematogràfic i teatral; Marcos Ordoñez, periodista; i Helena Pimenta, directora de la Companyia Nacional de Teatre Clàssic i autora teatral, aprofundiran en les formes de presentar la narració, les eines que utilitzen, públics o formes de consum, entre d’altres aspectes.

Finalment, el 26 de setembre, la Fundació Autor i l'Orquestra Simfònica d'Euskadi han organitzat, dins del marc de Festival de Sant Sebastià, un concert on s'interpretarà una selecció de bandes sonores d'autors que han compost música per a cinema durant la seva carrera. Sota el títol «Música de cine» i dirigit per Andrés Salado, l'Orquestra interpretarà Una historia reciente, d’Ángel Illarramendi; Lo imposible (Suite sinfónica), de Fernando Velázquez; 778 La Chanson de Roland, de Pascal Gaigne; Suite cine, de Pablo Cervantes; Las aventuras de Tadeo Jones, de Zacarías M. de la Riva, i Pájaros de papel, d’Emilio Aragón. Amb entrada lliure i places limitades (per invitació), el concert tindrà lloc a la seu de l'Orquestra Simfònica d'Euskadi a Miramón (Passeig de Miramón, 124. Sant Sebastià) a partir de les 20 hores. Prem aquí per a consultar el programa complet.