Cicle «Pantalla d’Autor» dedicat al director Francesc Rovira-Beleta amb motiu del centenari del seu naixement

Dia: dimecres 12 de setembre de 2012
Hora: 20.00 h
Lloc: Sala Mompou de la Societat d’Autors i Editors a Catalunya.
Planta principal (passeig de Colom, núm. 6 – Barcelona)

Entrada lliure. Places limitades

De l’acord de col.laboració establert entre el Col.legi de Directors i Directores de Cinema de Catalunya i la Societat d’Autors i Editors, en sorgeix la iniciativa «Pantalla d’Autor», que vol ajudar a promoure i difondre el llegat creatiu de la Cinemateca del Col·legi. A «Pantalla d’Autor» es poden veure, el segon dimecres de cada mes, produccions audiovisuals poc conegudes i reconegudes.

La «Pantalla d’Autor» d’aquest dia està dedicada al director de cinema, productor i guionista català Francesc Rovira-Beleta (Barcelona, 25 de setembre de 1912 - 23 de juny de 1999), amb motiu del centenari del seu naixement. Per aquest motiu es visionarà el documental Rovira-Beleta i Barcelona, d’autoria col·lectiva del Col·legi de Directors i Directores de Cinema de Catalunya.

La propera «Pantalla d’Autor» tindrà lloc el mes d’octubre i serà una doble projecció especial: es visionarà el film La Dama del Alba del mateix Rovira-Beleta en dos espais, en el marc del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya Sitges 2012 i a la seu de la SGAE a Catalunya.

La Cinemateca del Col·legi de Directors i Directores de Cinema de Catalunya

La Cinemateca és el fons de gran valor patrimonial i documental del Col·legi de Directors que custodia una biblioteca audiovisual on es poden trobar llargmetratges, curtmetratges, making off, documentals, etc., de directors novells i directors consagrats. A l’arxiu, per exemple, hi ha des de pel·lícules que s’han projectat un únic cop fins a documentals que no han tingut ni aquesta opció. Han estat els mateixos autors els que n’han dipositat els exemplars al Col·legi de Directors per a la seva preservació.

La col•laboració de la Societat d’Autors i Editors i el Col·legi de Directors de Catalunya

La Societat d’Autors i Editors dóna suport a l’associacionisme creatiu audiovisual d’entitats com el Col·legi de Directors i Directores de Cinema de Catalunya, amb qui té establert, des de fa anys, un conveni de col·laboració. Aquest conveni es concreta en la promoció i difusió de l’obra cinematogràfica, el foment de la visibilitat de l’autoria audiovisual, la defensa de la propietat intel·lectual i els drets morals dels autors, així com la formació continuada en matèria audiovisual per part de la Fundació Autor.

El Col·legi de Directors i Directores de Cinema de Catalunya té establert des de fa 15 anys el seu espai estable a la seu de la SGAE a Catalunya, com altres associacions de creadors musicals, escènics i audiovisuals. La Societat d’Autors, així mateix, també cedeix les seves instal·lacions a aquestes entitats per a l’organització d’activitats concretes, com ara aquesta iniciativa «Pantalla d’Autor».

Per a més informació:
Departament de Comunicació de la Societat General d’Autors i Editors a Catalunya
Esta dirección de correo electrónico está protegida contra robots de spam. Necesita activar JavaScript para poder verla –  Esta dirección de correo electrónico está protegida contra robots de spam. Necesita activar JavaScript para poder verla